Om föreningen

Här bor vi i stilrena och välplanerade lägenheter. Vi har en härlig gemensam takterrass med grill och utekök, gemensamhetslokal för tillställningar (Orangeriet), gästlägenhet, tvättstugor, förråd, cykelförvaring och garage med plats för bilar och motorcyklar.

Föreningens ändamål

Föreningens ändamål är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostäder för permanent boende utan tidsbegränsning, tomtmark, lokaler samt gemensamma lokaler och ytor åt medlemmarna..

Lägenhetsfördelning

1 RoK     17 st
2 RoK     79 st
3 RoK     51 st
4 RoK     49 st
5 RoK       9 st
Summa 205 st

Lägenheternas adresser

Sonja Kovalevskys gata 2, 4, 6 och 8. (SKg)
Nina Einhorns gata 1, 3A, 5 och 7. (NEg)

Antal lägenheter per adress (TH=Trapphus)

SKg 8 (TH1): 38 st      NEg 1 (TH5): 39 st
SKg 6 (TH2): 14 st      NEg 3A (TH6): 15 st
SKg 4 (TH3): 14 st      NEg 5 (TH7): 14 st
SKg 2 (TH4): 30 st      NEg 7 (TH8): 41 st

Föreningens grundbultar

Det finns en stor mängd bestämmelser som reglerar bostadsrättsföreningar, som verkar under bolagsformen Ekonomisk Förening. Bostadsrättsföreningen är alltså ett företag. Sätter du dig in i bestämmelsernas kring grundbultarna ökar det din förståelse samt förenklar det praktiska vardagsarbetet i föreningen.

Föreningens kollektiva avtal / gruppavtal

Läs mer om föreningens gemensamma avtal som direkt berör oss medelmmar. Dessa avtal avser att minska kostnader och effektivisera vårt boende.