Styrelsen

På föreningsstämman, onsdag den 22 maj 2024, antogs valberedningens förslag till ny styrelse i Brf Hagaterrassen 1.

Styrelsen har konstituerat sig själv vid första styrelsemötet. Nedan roller och huvudsakliga arbetsområden utsågs.

Robert Thorstenson: Ledamot omval 1 år; Ordförande, Allmänt föreningen, Hyreslokaler (NEg 7)

Jakob Andersson: Ledamot 1 år kvar på mandatperiod; Ekonomi/Kassör, Garage, (NEg 1)

Agneta Pettersson: Ledamot omval 1 år; Sekreterare, Kommunikation (NEg 7)

Anne Johannesson: Ledamot omval 1 år; Fastighet, Drift, Underhåll och Säkerhet, (SKg 6)

Birgit Reinbrand: Ledamot nyval 1 år; Fastighet, Drift, Hyresgäster (NEg 7)

Emma Beck-Friis: Ledamot omval 2 år; Biträdande sekreterare, avtal, styrelsemejl (SKg 4)

Philip Hanna: Ledamot omval 1 år; Hissar, Gemensamt och trivsel, Garage (SKg 2)

Kerstin Brismar: Suppleant omval 1 år; Gemensamt och trivsel, (SKg 2)

Styrelsens e-postadress är: brfhagaterrassen1@gmail.com. Du kan också välja kontakta styrelsen via ett "Ärende" i Portalen hos Simpleko. 

Läs mer under "Felanmälan/Kontakt" om vart du vänder dig beroende på vilket ärende du har.

Styrelsen sammanträder i styrelsemöte i regel vardagskväll var sjätte vecka.

Så här arbetar styrelsen i Brf Hagaterrassen 1.

Styrelsens uppgift är att förvalta och utveckla föreningen och fastigheten:

  • ​Företräda föreningen
  • ​Ansvara för den löpande verksamheten i föreningen
  • Rätta sig efter stadgarna och föreningsstämmans beslut
  • Kalla medlemmarna till föreningsstämman
  • Ansvara för att årsredovisningar upprättas
  • Anmäla ändringar i föreningen till Bolagsverket
  • Behandla ansökningar för uthyrning i andrahand
  • Överlåtelser

Önskar du lära dig mer om styrelsens olika roller, läs här.
Fördjupa dig i styrelsens arbete och ansvar, läs här.

Styrelse Hagaterrassen parkering AB

Föreningen har ett helägt aktiebolag som administrerar parkeringsverksamheten i garaget. Här finner du styrelsen för Hagaterrassen parkering AB.

Mer information om garaget finner du på sidan Garage.