Styrelsen
På föreningsstämman, onsdag den 22 maj 2024, antogs valberedningens förslag till ny styrelse i Brf Hagaterrassen 1.
Styrelsen har konstituerat sig själv vid första styrelsemötet. Nedan roller och huvudsakliga arbetsområden utsågs.
Robert Thorstenson: Ledamot omval 1 år; Ordförande, Allmänt föreningen, Hyreslokaler (NEg 7) |
Jakob Andersson: Ledamot 1 år kvar på mandatperiod; Ekonomi/Kassör, Garage, (NEg 1) |
Agneta Pettersson: Ledamot omval 1 år; Sekreterare, Kommunikation (NEg 7) |
Anne Johannesson: Ledamot omval 1 år; Fastighet, Drift, Underhåll och Säkerhet, (SKg 6) |
Birgit Reinbrand: Ledamot nyval 1 år; Fastighet, Drift, Hyresgäster (NEg 7) |
Emma Beck-Friis: Ledamot omval 2 år; Biträdande sekreterare, avtal, styrelsemejl (SKg 4) |
Philip Hanna: Ledamot omval 1 år; Hissar, Gemensamt och trivsel, Garage (SKg 2) |
Kerstin Brismar: Suppleant omval 1 år; Gemensamt och trivsel, (SKg 2) |
Styrelsens e-postadress är: brfhagaterrassen1@gmail.com. Du kan också välja kontakta styrelsen via ett "Ärende" i Portalen hos Simpleko.
Läs mer under "Felanmälan/Kontakt" om vart du vänder dig beroende på vilket ärende du har.
Styrelsen sammanträder i styrelsemöte i regel vardagskväll var sjätte vecka.
Så här arbetar styrelsen i Brf Hagaterrassen 1.
Styrelsens uppgift är att förvalta och utveckla föreningen och fastigheten:
- Företräda föreningen
- Ansvara för den löpande verksamheten i föreningen
- Rätta sig efter stadgarna och föreningsstämmans beslut
- Kalla medlemmarna till föreningsstämman
- Ansvara för att årsredovisningar upprättas
- Anmäla ändringar i föreningen till Bolagsverket
- Behandla ansökningar för uthyrning i andrahand
- Överlåtelser
Önskar du lära dig mer om styrelsens olika roller, läs här.
Fördjupa dig i styrelsens arbete och ansvar, läs här.
Styrelse Hagaterrassen parkering AB
Föreningen har ett helägt aktiebolag som administrerar parkeringsverksamheten i garaget. Här finner du styrelsen för Hagaterrassen parkering AB.
Mer information om garaget finner du på sidan Garage.